Cine e bibliotecas
Hai moitas películas que falan de bibliotecas, de bibliotecarios e de libros. Seguro que moitas delas sóanche:
CADEA PERPETUA (Frank Darabont, 1994)
O protagonista da película, é acusado de asasinar á súa esposa e ao seu amante, por iso, é condenado a cadea perpetua. Durante a súa estancia no cárcere comezará a frecuentar a biblioteca e decidirá participar de forma activa na mellora da mesma (ampliación de fondos, acondicionamento de instalacións). Con iso logrará crear unha nova biblioteca dotada de mobiliario, material audiovisual ... conseguindo que a biblioteca se converta nun "programa de traballo social na biblioteca" e nun centro de alfabetización. A importancia do filme, radica na imaxe que dá da biblioteca como centro social.
ALMORZO CON DIAMANTES (Blake Edwards, 1961)
Na película, á protagonista ensínaselle o funcionamento dunha gran biblioteca, a consulta dos ficheiros manuais, os datos que hai que encher na folla de petición. Toda unha mostra de como levar a cabo a formación de usuarios.
O ANO DAS LUCES (Fernando Trueba, 1993)
Acabada a guerra civil española, dous irmáns son enviados a un colexio de acollida para ser educados e alimentados. Un dos irmáns, acudirá á biblioteca do colexio para preparar o bacharelato. Nesta ocasión, a biblioteca preséntase como un mero escenario no desenvolvemento da película.
O NOME DE LA ROSA (Jean-Jacques Annaud, 1986)
En pleno século XIV, comézanse a suceder unha serie de misteriosos asasinatos nunha abadía de dominicos. William de Baskerville, é un monxe franciscano que se atopa de paso na abadía co seu mozo axudante, decide investigalos. A investigación levaralle á biblioteca da abadía e aos libros contidos nela.
O SONO ETERNO ( Howard Hawks, 1946)
Neste filme, un detective privado é contratado para resolver un caso de chantaxe. No transcurso da investigación, acode a unha biblioteca en busca de información sobre libros valiosos por conter certas erratas. Novamente, atopámonos con que a biblioteca asume o seu rol de centro de información.
HARRY POTTER
Nas catro películas, que narran a vida académica do mozo meigo Harry Potter, rescátase a imaxe da biblioteca como espazo misterioso, lugar de iniciación e descubrimento.
FAHRENHEIT 451 (François Truffaut, 1966)
A trama da película desenvólvese nunha sociedade onde as autoridades non queren as bibliotecas e quéimanas, buscando bibliotecas particulares moi escondidas. Entón xorde unha sociedade na cal cada un dos seus membros apréndese de memoria un libro e ese personaxe é coñecido polo titulo do libro.
INDIANA JONES E A ÚLTIMA CRUZADA (Steven Spielberg, 1989)
A procura do seu pai que se atopa desaparecido mentres seguía a pista do Santo Graal, obriga a Indiana Jones a comezar a seguir as pistas que foi deixando o seu pai ao longo das súas investigacións. Ditas pistas conduciranlle a unha biblioteca onde obterá máis pistas sobre o paradoiro do Santo Graal e polo tanto do seu pai.
A HISTORIA INTERMINABLE III (Peter MacDonald, 1994)
O prezado libro de "A historia interminable" é roubado, e o protagonista terá que recuperalo, para salvar Fantasía do bestial, para iso será axudado polo bibliotecario. Na película destácase a importancia da lectura para a formación dos mozos, á vez que se ofrece unha visión da biblioteca escolar.
MATILDA (Danny de Vito, 1996)
O mundo de Matilda son os libros e a biblioteca. Nos libro, ela atopa todo aquilo que a súa familia non pode darlle.
TESE (Alejandro Amenabar, 1996)
Trátase dunha das primeiras películas españolas nas que aparecen escenas en bibliotecas e vaise modernizando a imaxe de bibliotecario, presentan unha biblioteca moderna e dinámica. Nesta liña atopámonos tamén a películas como Ao límite, ou O dominio dos sentidos.
SEVEN (David Fincher, 1995)
O papel da biblioteca nesta película é o de ser un espazo de procura dalgún dato que axude a desvelar a identidade do asasino. O detective estuda na biblioteca uns libros para comprender o patrón que segue o asasino da película. En Seven aparecen dous elementos bibliotecarios cruciais para facer progresar a trama. O primeiro deles, a investigación dentro da biblioteca, mentres que o segundo parecía pertencer á paranoia norteamericana de ser investigados e vixiados polo Goberno de Estados Unidos .
XA ES UN GRAN MOZO (Francis Ford Coppola, 1996)
Un axudante bibliotecario, que traballa na o biblioteca pública de Nova York, xunto co seu pai, un conservador de incunables, veranse envolvidos nun continuo enredo entre libros e persoal bibliotecario.
Comentarios
Publicar un comentario